Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Szkoła Podstawowa Nr 2 im. gen. Józefa Hallera w Gniewie

Zdobywaliśmy szczyty!

Utworzono dnia 10.06.2022
Czcionka:
Uczniowie z klas IV- VIII naszej szkoły wybrali się na wycieczkę w Pieniny. Opiekunowie przygotowali dla nich mnóstwo atrakcji. Wędrowaliśmy Drogą Królewską, która jest najbardziej atrakcyjną i najczęściej uczęszczaną trasą turystyczną w Krakowie. Nazwa "via regia" nawiązuje do czasów, gdy trakt ten przemierzały wspaniałe orszaki królewskie udające się na wzgórze wawelskie z okazji wielkich uroczystości. Zobaczyliśmy Zamek Królewski i katedrę na Wawelu, Smoka wawelskiego, dom Jana Długosza, Ogród Botaniczny Uniwersytetu Jagielońskiego, Colegium Maius, Kościół Mariacki, Sukiennice - usytuowane na największym średniowiecznym Rynku Europy, Planty oraz pozostałości murów obronnych z Bramą Floriańską i Barbakanem oraz Teatr im. Juliusza Słowackiego.Zwiedziliśmy Tyniecki klasztor, założony blisko 1000 lat temu i nadal wypełniający cele, dla których powstał. Jest wciąż takim miejscem, gdzie ludzie przychodzą, aby odnaleźć podstawowe wartości i odkryć na nowo wartość spotkania: z dziedzictwem historii, kulturą, pięknem krajobrazu, ale też z własną przeszłością, z drugim człowiekiem, a ostatecznie z samym Bogiem.Z Zębu (najwyżej położonej miejscowości w Polsce, gdzie mieszka Kamil Stoch) przeszliśmy na Gubałówkę, z niej na Polanę Szymoszkową i dalej do centrum Zakopanego – Krupówki. W Zakopanem czekaly też na nas atrakcje w Aqua Parku.
Odwiedziliśmy Muzeum Dom Rodzinny Jana Pawła II w Wadowicach - Około 1 200 metrów kwadratowych powierzchni wystawienniczej na czterech kondygnacjach budynku podzielono na szesnaście stref, które prowadzą śladami życia Karola Wojtyły – Jana Pawła II. Najważniejszą strefą – sercem Muzeum – jest Mieszkanie Wojtyłów, w którym Karol przyszedł na świat i przeżył 18 lat. Nie mogliśmy się również oprzeć wadowickim kremówkom. Były pyszne.Z kolei z przewodnikiem Robertem wędrowaliśmy Wąwozem Homole - przejściem pomiędzy skalnymi, pionowymi ścianami z białego i czerwonego wapienia (do 120m wysokości), podziwiając panoramę Pienin Małych i Beskidu Sądeckiego. Tam w Bacówce mogliśmy skosztować świeżutkich oscypków.Również z przewodnikiem Robertem weszliśmy na Trzy Korony. Dla niektórych to pierwszy taki wyczyn górski. Wędrowaliśmy przez najważniejsze szczyty Pienińskiego Parku Narodowego z tarasem widokowym na Okrąglicy.Następnie przeżyliśmy rafting. To spływ pontonami wspaniałym przełomem Dunajca z flisakami z przystani w Sromowcach- Kątach do Krościenka (16 km wiosłowania).Ostatnią atrakcją było EC1 - najnowocześniejsze w Polsce planetarium, Narodowe Centrum Kultury Filmowej, Centrum Komiksu i Narracji Interaktywnej tworzone przez organizatorów Międzynarodowego Festiwalu Komiksu i Gier a także sale konferencyjne i hale pod organizację wydarzeń, w tym największa secesyjna Hala Maszyn (1360 mkw.).Nocowaliśmy w sympatycznym pensjonacie Alexia w Krościenku.Wróciliśmy zadowoleni i pełni wrażeń.Wycieczka została dofinansowana z programu ministerialnego POZNAJ POLSKĘ 2022.W. Fiedorowicz,K. Puczyńska ,M. Stawicka,J. Czwiklińska,B. Murawska.

Zdobywaliśmy szczyty!

STOWARZYSZENIE DWÓJKOFANI

10 2030 0045 1110 0000 0236 2360

INFORMACJA

Na podstawie art. 37.7 RODO informuję, że Inspektorem ochrony danych (IOD) jest Pan Adam Korzuch, mail: korzuch@infoic.pl