Uczniowie "dwójki" poznają Polskę.
W ramach ministerialnego programu " Poznaj Polskę", uczniowie naszej szkoły zwiedzali urokliwe zakątki naszego kraju. Starsze klasy wybrały się na wycieczkę do Krakowa I Zakopanego, natomiast klasy I- III odwiedziły Toruń.
W programie wycieczki do Torunia były zajęcia o kosmosie w Planetarium, a także poznanie historii toruńskich pierników w Muzeum Piernika. W Planetarium mieliśmy okazję obejrzeć seans pt. ”Cudowna Podróż”, w trakcie którego podziwialiśmy Układ Słoneczny, lądowaliśmy na Księżycu i na Marsie. Zobaczyliśmy także, z bliska, jak wyglądają pierścienie Saturna i chmury na Jowiszu. Dowiedzieliśmy się wiele o Słońcu, a także sprawdzaliśmy, czy w kosmosie żyją ufoludki. Nauczyliśmy się także, co to są gwiazdozbiory gwiazd i już potrafimy poszukać na nocnym niebie mały i wielki wóz. Po zajęciach w planetarium, udaliśmy się do Muzeum Piernika na warsztaty pieczenia aromatycznych pierników. Każde dziecko upiekło swojego pierniczka i zabrało go do domu. Na zakończenie wycieczki zjedliśmy smaczną pizzę. Wycieczkę do Torunia uważamy za bardzo udaną i z utęsknieniem, bo byliśmy bardzo grzeczni, czekamy na następny wyjazd we wspólnym gronie.
Klasy starsze poznawanie Polski rozpoczęły od od wizyty w Krakowie. Zwiedziliśmy historyczny zespół miasta, Wawel, Muzeum Narodowe w Sukiennicach i Bazylikę Mariacką.Potem udaliśmy się do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Łagiewnikach. Kolejnym punktem programu było Zakopane. Podczas pobytu odwiedziliśmy m.in.Bachledówkę, kościółek urządzony w stylu podhalańskim.Podziwialiśmy panoramę Tatr z Gubałówki i, oczywiście, zrobiliśmy zakupy na Krupówkach. Będąc w górach nie sposób nie wstąpić do Tatrzańskiego Parku Narodowego. Nasz przewodnik, pan Jędrek, pokazał nam Giewont (z dołu) i oczywiście zachęcił, by go w przyszłości zdobyć. Koniecznie musimy wrócić na Podhale.
Program "Poznaj Polskę" ma na celu uatrakcyjnienie procesu edukacyjnego dzieci i młodzieży poprzez umożliwienie im poznawania Polski, jej środowiska przyrodniczego, tradycji, zabytków kultury i historii oraz osiągnięć polskiej nauki. Przedsięwzięcie ma wspomóc realizację podstaw programowych dla szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Pozwoli urozmaicić zajęcia lekcyjne, dzięki czemu nauka nabierze praktycznego wymiaru. Uczenie się oparte na praktycznym odkrywaniu śladów historii, czy też eksperymentowaniu w centrach nauki stworzy uczniom warunki do zdobywania nowych umiejętności w niepowtarzalnym środowisku edukacyjnym.
Uczniowie "dwójki" poznają Polskę.
Uczniowie "dwójki" poznają Polskę.