Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Szkoła Podstawowa Nr 2 im. gen. Józefa Hallera w Gniewie

AKTUALNOŚCI:

BIEGANE DYKTANDO!

Utworzono dnia 20.06.2021

Uczniowie z klasy 1a przekonali się dzisiaj, że nauka nie musi być nudna. Tym bardziej nauka ortografii, która najczęściej spędza sen z powiek u niejednego ucznia. Jednak, połączenie ruchu i naturalnej dziecięcej radości, to świetna motywacja do nauki.
Zasady bieganego dyktanda są proste. Uczniowie losują kolor kartki, do której będą musieli biec i jak najwięcej zapamiętać. Potem wrócić do klasy i zapisać to, co zapamiętali. Dla utrudnienia,  przemieniałam dzieciom kolorowe kartki w inne miejsca. Okazało się, że nie tak łatwo zapamiętać wers, szczególnie gdy należy również brać pod uwagę poprawną pisownię i interpunkcję.
Taki sposób utrwalenia zasad ortograficznych bardzo się wszystkim spodobał. Dyktando zostało „odczarowane”.
Klasowym mistrzem " Bieganego Dyktanda" został Szymon. !Gratulacje
K. Puczyńska

czytaj dalej na temat: BIEGANE DYKTANDO!

Kreatywna świetlica!

Utworzono dnia 17.06.2021

Trochę nam wszystkim szkoda, że ten rok szkolny dobiega końca. W świetlicy wiele się dzieje. Ostatnio najlepszą atrakcją były ogromne bańki, które uczyliśmy się robić przy pomocy kijów. Bardzo dziękujemy Mamie Jasia, Pani Paulinie Kosseckiej Grabarczyk, która zrobiła dla nas specjalny płyn i pożyczyła sprzęt. To była naprawdę super frajda, zresztą nie tylko dla dzieci. Bardzo nas cieszy, że dzieci cały czas chętnie pomagają myć i wycierać naczynia po wspólnym gotowaniu. Zaskakują nas też często pięknymi i mądrymi wypowiedziami na temat wysłuchanego tekstu. Jest nam razem po prostu fajnie!

R. Górnik, M. Stawicka

czytaj dalej na temat: Kreatywna świetlica!

Klasa IV na wyjeździe surwiwalowym

Utworzono dnia 17.06.2021

To był wyjazd! Z samego rana uczniowie kl. IV wyjechali  do Żuławki, gdzie miały przeżyć wielką przygodę, której organizatorem była firma SENSEI-Cenrum Przygody. Dzieci uczyły się rozpalać ognisko, strzelały z łuku i wiatrówki, piekły kiełbaski, poszukiwały skarbu, pokonywały różne przeszkody, a przede wszystkim dobrze się bawiły. Było super!

S. Słomińska, M. Cichowlas

czytaj dalej na temat: Klasa IV na wyjeździe surwiwalowym

Misja Zamek-opracowujemy grę mobilną.

Utworzono dnia 17.06.2021

Rozpoczynamy Misję Zamek. Trwają właśnie warsztaty z tworzenia gier mobilnych dla młodzieży i seniorów w ramach projektu "Misja Zamek - Nowy Wymiar Historii". Uczestnicy opracowują grę mobilną na temat Roku Zamku Gniewskiego, której premiera nastąpi 7 sierpnia br. podczas Festiwalu Historycznego Vivat Vasa‼️ W warsztatach brali udział :Mateusz Olech, Luiza Osińska, Nikola Gabrychowska, Zofia Ślizewska, Maja Rajska, Jakub Zyntek, Konrad Grajkowski, Igor Jurga, Igor Kaszubski, Kornelia Bonin. Za współpracę diękuje Szkoła Podstawowa Nr 2 im. gen. Józefa Hallera w Gniewie oraz Good Books.
Projekt dofinansowano ze środków Muzeum Historii Polski w ramach Programu Patriotyzm Jutra.

czytaj dalej na temat: Misja Zamek-opracowujemy grę mobilną.

DZIEŃ DZIECKA W WARSZAWIE!

Utworzono dnia 13.06.2021

1. czerwca uczniowie klasy VI a i VIII a wraz z opiekunami udali się do Warszawy. Spędziliśmy tam bardzo sympatycznie cały dzień. Skorzystaliśmy z okazji, że tego dnia dzieci i młodzież do 16. roku życia mogły bezpłatnie podróżować w drugiej klasie wszystkich pociągów PKP Intercity - Express InterCity Premium (EIP), Express InterCity (EIC), InterCity (IC) oraz Twoich Linii Kolejowych (TLK).

Swoją przygodę rozpoczęliśmy na parkingu szkoły. Czekał tam autokar INVESTKOMU, który zabrał  nas do Tczewa, skąd pociągiem EIC (Pendolino, z włoskiego „wahadełko”) mieliśmy dotrzeć do stolicy. Wszyscy po raz pierwszy jechaliśmy takim pociągiem, który może rozwijać prędkość maksymalną od 200 do 240 km/h, więc to już była atrakcja.

Zwiedzanie stolicy rozpoczęliśmy od Pałacu Kultury i Nauki (PEKiN-u). To najwyższy i najbardziej rozpoznawalny budynek w Warszawie. Widać go z niemal każdego miejsca w stolicy. Wjechaliśmy na 30. piętro pałacu, skąd podziwialiśmy panoramę miasta. Dużą atrakcją na 30. piętrze była Fotobudka.

Kolejnym punktem programu były Łazienki Królewskie. Ten przepiękny, rozległy park to ulubione miejsce warszawiaków na długie spacery. W jego sercu ukryta jest letnia rezydencja ostatniego króla Polski – Stanisława Augusta Poniatowskiego. W Łazienkach znajdują się oranżerie, amfiteatr, a nawet ogród chiński, Pałac na Wyspie, którego wnętrza zachwycają pięknym wystrojem i skrywają galerię obrazów. Atrakcją parku są też wiewiórki i pawie. Obok Parku Łazienkowskiego znajduje się Belweder i pomnik Józefa Piłsudskiego, który też zobaczyliśmy.

Z kolei Trakt Królewski częściowo przejechaliśmy autobusem miejskim (mieliśmy już za sobą kilka kilometrów na piechotę). Jest to najbardziej reprezentacyjna trasa miasta, łącząca dawne rezydencje królewskie. Ciągną się tu eleganckie i zielone Aleje Ujazdowskie, przy których budynki ambasad i ministerstw. Wzdłuż ulic Nowy Świat i Krakowskie Przedmieście usytuowane są m.in. zabytkowy kampus Uniwersytetu Warszawskiego, piękne kościoły i kamienice, Pałac Prezydencki, Ministerstwo Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu. Trasę od Uniwersytetu Warszawskiego do Placu Zamkowego znowu przeszliśmy piechotą, oj! Męczące.

Warszawska Starówka to prawdziwa perła stolicy! Zachwyca kolorowymi kamienicami i wyjątkową atmosferą wąskich uliczek. Nic dziwnego, że została wpisana na listę światowego dziedzictwa UNESCO! Na Rynku Starego Miasta warszawska Syrena – oficjalny symbol miasta, a także barbakan, dzwon na ulicy Kanonia i mury obronne, pomnik Małego Powstańca i pomnik Kilińskiego.

W drodze na dworzec zatrzymaliśmy się przy Grobie Nieznanego Żołnierza. Jego ideą jest uczczenie pamięci poległych w walce o niepodległość.

Obok znajduje się Pomnik Ofiar Tragedii Smoleńskiej 2010 roku. Monument  upamiętnia 96 ofiar katastrofy polskiego Tu-154M w Smoleńsku z 2010 roku. Ostatnią atrakcją była wizyta w Złotych Tarasach.

A potem już Dworzec Centralny i oczekiwanie na opóźniony pociąg do Tczewa. Towarzystwo zmęczone, ale bardzo zadowolone spędziło dwie i pół godziny w pociągu do Tczewa. Wszyscy byli bardzo zmęczeni, ale „melodię do spania” miał tylko ksiądz Jarek. O 23.30 szczęśliwie dotarliśmy do Gniewu.

Dziękuję Wszystkim uczestnikom wycieczki. Młodzieży za właściwą postawę, punktualność   i dyscyplinę. A moim koleżankom, Pani Renacie Górnik i Pani Marioli Stawickiej oraz księdzu Jarkowi za pełne, a nawet większe zaangażowanie.

Życzę sobie więcej takich wyjazdów.  Brygida Murawska

czytaj dalej na temat: DZIEŃ DZIECKA W WARSZAWIE!

ŚWIETLICA BAWI I UCZY!

Utworzono dnia 09.06.2021

Cieszymy się z pięknej pogody i jeśli to tylko możliwe spędzamy wesoło czas na świeżym powietrzu. Pamiętamy o zgodnej i bezpiecznej zabawie.

W każdy wtorek słuchamy "Mądrych bajek" Agnieszki Antosiewicz i rozmawiamy o ważnych rzeczach : przyjaźni, trosce o zwierzęta, uzależnieniu od gier komputerowych. Bardzo dziękujemy Jasiowi Borris za pożyczenie nam tej wartościowej I mądrej książki.

Jak zawsze w każdą środę wspólnie gotujemy i uczymy się sprzątania oraz dbania o porządek.
R. Górnik i M. Stawicka

czytaj dalej na temat: ŚWIETLICA BAWI I UCZY!

Konkurs plastyczny "Ilustracja do utworu M. Konopnickiej"

Utworzono dnia 07.06.2021

Uczniowie naszej szkoły wzięli udział w XX konkursie plastycznym pod hasłem: "Ilustracja do utworu Marii Konopnickiej" organizowanym przez Szkołę Podstawową im. Marii Konopnickiej w Nowej Cerkwi. Wszystkie przekazane prace spełniały wymogi formalne określone w regulaminie konkursu. Spośród wielu prac stojących na dobrym i bardzo dobrym poziomie komisja nagrodziła wielu uczniów naszej szkoły.

W kategorii klas I-III:  III miejsce - Oliwia Szymula SP nr 2 Gniew

WYRÓŻNIENIA: Iga Rabska SP nr 2 Gniew

W kategorii Klas IV - VI szkół podstawowych: II miejsce - Zofia Wasielewska SP nr 2 Gniew

WYRÓŻNIENIA:- Aleksandra Konieczna SP nr 2 w Gniewie

W kategorii klas VII - VIII szkół podstawowych: I miejsce - Nikola Bielska SP nr 2 Gniew, III miejsce - Wiktoria Wendt SP nr 2 Gniew

Gratulujemy wygrany i wyróżnionym. Dziękujemy autorom prac.

Organizatorzy konkursu: B. Murawska, K. Puczyńska

czytaj dalej na temat: Konkurs plastyczny "Ilustracja do utworu M. Konopnickiej"

Klasy III w Kociewskiej Zagrodzie w Godziszewie

Utworzono dnia 07.06.2021

Z okazji Dnia Dziecka klasy trzecie wyjechały na wycieczkę do Zagrody Kociewskiej w Godziszewie. Podążając ścieżką edukacyjną, spotykaliśmy różne zwierzęta (osiołki, daniele, kucyka, owce, kozy i króliki), które mogliśmy dotknąć, nakarmić i pogłaskać.

Na terenie gospodarstwa czekało na nas mnóstwo atrakcji. Zaczęliśmy od poszukiwania złota w kopalni, przeszliśmy labirynt, przeprawiliśmy się przez „Małpi gaj”. Frajdę sprawiła nam przejażdżka Retro – autkami. Najwięcej jednak radości i szaleństwa było na poduchach do skakania. Nie zabrakło również ogniska i pieczonych kiełbasek.

Po pełnym wrażeń i emocji czasie spędzonym w Zagrodzie Kociewskiej wróciliśmy do dom

Uczniowie klas trzecich z wychowawczyniami.

czytaj dalej na temat: Klasy III w Kociewskiej Zagrodzie w Godziszewie

ZOSTAŃ SPONSOREM SP2

NUMER KONTA RADY RODZICÓW

64834600050000172030000002

****************************

STOWARZYSZENIE DWÓJKOFANI

10 2030 0045 1110 0000 0236 2360

INFORMACJA

Na podstawie art. 37.7 RODO informuję, że Inspektorem ochrony danych (IOD) jest Pan Adam Korzuch, mail: korzuch@infoic.pl