Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Szkoła Podstawowa Nr 2 im. gen. Józefa Hallera w Gniewie

WYCIECZKA DO KARPACZA 6 - 10.05 2019 R.

Utworzono dnia 23.05.2019
Czcionka:

Dzień pierwszy. Myślę, że wszyscy mieli ochotę wyrzucić swoje budziki za okna, ponieważ musieliśmy się zjawić na boisku szkolnym już o 5.30. Zabraliśmy walizki wypchane po brzegi, plecaki pełne jedzenia i ulubione poduszki pod pachą. Podróż minęła szybko i nawet wyspaliśmy się w autobusie. W końcu dojechaliśmy do Wrocławia, gdzie każdy podziwiał piękne budynki, usiłując wypatrzeć jak najwięcej krasnali. Następnie, już najedzeni, ruszyliśmy, aby zakwaterować się w hotelu „Karolinka” w Karpaczu.

Dzień drugi. Po nadzwyczaj spokojnej nocy wybraliśmy się z przewodnikiem na Szrenicę. Podczas długiej drogi wypatrywaliśmy schroniska, a nasze nosy chciały poczuć już aromat naleśników z jagodami i gorącej czekolady. Wracając, ledwo udało nam się obejrzeć piękne, iście zimowe widoki, bo każdy był skupiony na tym, aby nie wywinąć orła na śniegu i nie pociągnąć za sobą całej grupy. Byliśmy również nad wodospadem Szklarki. Poczuliśmy się tu jak na budowie, zakładając kolorowe kaski.

Dzień trzeci. Zawędrowaliśmy do huty „Żelazny Tygiel”, gdzie mieliśmy okazję zobaczyć stare maszyny górnicze. Dostaliśmy również wiadomość, że czekająca na nas Śnieżka jest oblodzona, dlatego skierowaliśmy się do manufaktury szkła.

Dzień czwarty. W końcu mogliśmy się wykazać znajomością języka niemieckiego nie tylko na kartkówkach! Byliśmy w zamku Stolpen, w którym więziona była hrabina Cosel. Kolejną atrakcją był Bastei nad Łabą z pięknymi formacjami skalnymi. Tam można było się przekonać, czy rzeczywiście nie ma się lęku wysokości!

Dzień ostatni. Wszyscy wstaliśmy zmęczeni po ostatniej nocy z pastą do zębów na twarzach, czy zakwasami w nogach. Byliśmy nastawieni na zdobycie Śnieżki, którą nazwaliśmy „Błotką”, dlatego wjechaliśmy wyciągiem do schroniska, gdzie osuszyliśmy się po ulewie, która nas spotkała. Następnie zapakowaliśmy się do autobusu, w którym przez całą drogę śpiewaliśmy takie piosenki, jak np.: „To już jest koniec”. Wychodząc z autokaru byliśmy smutni, bo była to ostatnia wspólna wycieczka, ale też i szczęśliwi, bo z zapasem oscypków na dobry miesiąc!

Serdecznie dziękujemy gronu pedagogicznemu za zorganizowanie wspaniałej wycieczki, która zapadnie nam na długo w pamięci i bardzo przepraszamy za wszelkie niedogodności związane z nami!

Olga Mozgiel, kl. 8 b

Zegar

INFORMACJA

Na podstawie art. 37.7 RODO informuję, że Inspektorem ochrony danych (IOD) jest Pan Adam Korzuch, mail: korzuch@infoic.pl